diumenge, 14 de febrer del 2010

Montcabrer


Feia temps que havia quedat amb uns amics per a este dissabte pujar al Montcabrer (1.390 m.) des d'Agres, però les previsions desde principis de setmana donaven neu a partir de 400 m. així que ens prepararem per si de cas tenien raó i... vaja si tenien! No parà de nevar en tota la ruta, pareixia que estavem al pirineu, ha sigut espectacular.
---
Hace tiempo que habia quedado con unos amigos para subir este sábado al Montcabrer (1.390 m.) desde Agres, pero las previsiones metereológicas desde principios de semana daban nieve a partir de 400 m. así que nos preparamos por si tenian razón i... vaya que sí! No paró de nevar en toda la ruta, parecía que estábamos en pirineos, ha sido espectacular.


Començarem des d'Agres, pujant pel barranc que hi ha per la part esquerre del Convent, i passem pel costat de les runes del castell àrab. La ruta està marcada amb postes metàlics amb el simbol del pardalet de "Parc Natural". Ràpidament la senda puja fortament per un bosc de pins fins al refugi i enfront d'ell ens trobem amb la primera cava (pou de neu o nevera). D'arrere del refugi, al camí, hi ha un cartell amb un mapa de la zona amb varies rutes per a vore totes les caves, el que demostra la forta indústria de la neu que a la Serra Mariola hi havia.
---
Empezamos desde Agres, subiendo por el barranco que hay por la parte izquierda del Convento, y pasamos por al lado de las ruinas de un castillo árabe. La ruta está marcada con postes metálicos que tienen el símbolo del pajarito de "Parc Natural". De repente la senda sube con pendiente fuerte por un bosque de pinos hasta el refugio y enfrente de él nos encontramos con la primera cava (pozo de nieve o nevera). Detras del refugio, en el camino, hay un cartel con un mapa de la zona con varias rutas para ver todas las cavas, lo que demuestra la gran indústria de la nieve que havia en la Serra de Mariola.


Després del refugi ens trobem un encreuament de pistes, el que baixa per la dreta va a la Cava Arquejada, una cava a la que les inclemències del temps i el clima ha fet que conserve solament els arcs que abans sostenien el sostre.
---
Después del refugio nos encontramos con un cruce de pistas, la que baja por la derecha va a la Cava Arquejada, una cava la cual las incleméncias del tiempo y el clima ha hecho que solo conserve los arcos que antes aguantaban el techo.


Després de la visita tornem pel mateix camí i en l'encreuament seguim recte (pel camí més a la dreta) passant per un pla, de camí al cim ens trobem primer un sender per l'esquerre que baixa a Muro i més avant un altre que baixa a Cocentaina i a Alcoi, nosaltres anem recte sempre cap a la dreta que ens du directes al cim.
---
Después de la visita volvemos por el mismo camino y en el cruce seguimos recto (por el camino más a la derecha) pasamos por un llano, de camino a la cima nos encontramos primero con un sendero a la izquierda que baja a Muro y luego otro que baja a Cocentaina y a Alcoi, nosotros vamos rectos, siempre hacia la derecha que nos lleva directos a la cima.


Per a tornar baixem fins a l'encreuament de pistes i seguim recte (esta volta per la pista més a la dreta) i anem per una pista primer de terra i més avant esfaltada que fa moltes revoltes fins a arribar al poble, on dinem a la Pensió Mariola uns exquisits plats de pericana, embutits, olleta, pimentons farcits, conill... etc.
---
Para volver bajamos hasta el cruce de pistas y seguimos recto (esta vez por la pista más a la derecha) y vamos por pista primero de tierra y después asfaltada que hace muchas curvas hasta llegar al pueblo, donde comemos en la Pensió Mariola unos exquisitos platos de pericana, embutidos, olleta, pimientos rellenos, conejo... etc.


Avuí, la muntanya no ens ha deixat vore les vistes que té, ha sigut el preu a pagar per ensenyar-nos la seua cara més blanca, la de l'hivern, la del paisatge dels antics treballadors de la neu, ha sigut espectacular.
---
Hoy la montaña no nos dejó ver las vistas que tiene, ha sido el precio a pagar por mostrarnos su cara más blanca, la del invierno, la del paisaje de los antiguos trabajadores de la nieve, ha sido espectacular.

Més fotos:

6 comentaris:

Pablo ha dit...

Una ruta muy bonita, y muy parecida a la que hicimos nosotros también con nieve por Utiel.
Saludos.

Abilio Estefanía ha dit...

Hola Daniel, que guapas las fotos, me han gustado sobre todo la de la Cava de Arquejada y la del chuzo de hielo. La cava tuvo que ser en sus tiempos un lugar muy guapo.

Menos mal que os abrigasteis por si acaso ... que si no... la habiais preparado cojonuda de frío.

Un abrazo
el lio de Abi

BIDARI ha dit...

Madre de dios y dicen de la nevera del Benicadell, la nevera del montcabrer si que es una nevera y no la Kelvinator. saludos

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Pablo!
Vaya que sí, este fin de semana pasado las montañas se cubrieron de blanco.

Hola Abi!
Sí, si ya sabiamos las previsiones y eso nos dió más ganas de ir y al final de tanto subir, lo que menos teniamos era frío.

Hola Bidari!
Jejeje, las neveras de la montaña tienen una garantia de siglos!

Muchas gracias por vuestros comentarios.
Un abrazo!

Myrtus ha dit...

La Cava arquejada és preciosa, la vaig veure farà uns tres anys, això sí, sense gens ni mica de neu ;)

Salut Myrtus

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Myrtus!
La Cava Arquejada, és una joieta, com el "nostre" monestir.
Un abraç