diumenge, 31 de gener de 2010

Pic del Ave (949 m.)


Dades de la ruta (GPS):
Distància: 15 kilómetros
Altitud min: 416 metres, max: 1.013 metres
Desnivell acum. pujant: 1.187 metros, baixant: 1.161 metros
Temps: 4 hores 40 minuts

Esta volta ens hem desplaçat fins a Dos aguas per a pujar al pic de la Serra del Ave.
Em disculpareu per la qualitat de les imatges ja que em vaig deixar la tarjeta de memoria de la càmera de fotos i les hi han, estan fetes amb el mòbil.
Comencem a pujar per un carrer del poble, junt a La Fuente Nueva, el camí ens porta a Los Pilones de la Garita, dos parets rocoses que fan de portal d'entrada al barranc, pel qual pujem fins a una llomà plena de romer. La ruta està marcada malament amb punts blaus, en molts trams és fàcil perdre la pista de la senda i tindre que anar rectificant fent un poc camp a través (ho dic perque ens passà), a banda la serra està pelada completament de qualsevol arbre, només està poblada amb matorral baix, per això l'aigua de les plujes crea falses sendes.
Desde la "llomà del romer" anem fins a la torre d'alta tensió que hi ha davant (creuant una pista) i una volta arribat, ens hem de fixar molt bé amb els punts blaus.
---
Esta vez hemos ido a Dos aguas para subir al pico de la Sierra del Ave.
Disculparme por la calidad de las imágenes pero me dejé la targeta de memoria de la cámara de fotos y las que hay estan hechas con el móvil.
Comenzamos a subir por una calle del pueblo, que esta junto a La Fuente Nueva, el camino nos lleva hasta Los Pilones de la Garita, dos paredes rocosas que hacen de portal de entrada al barranco, por el cual subimos hasta una loma llena de romero. La ruta está marcada precariamente con puntos azules, en muchos tramos es fácil perder la senda i tener que ir rectificando el rubo haciendo "campo a través" (lo digo porque nos pasó), además la sierra esta completamente pelada, solo poblada con matorral bajo i el agua de las lluvias crean falsas sendas.
Desde la "loma del romero" vamos hasta la torre de alta tensión que tenemos enfrente (cruzando una pista) y una vez allí debemos fijarnos bien con los puntos azules.

Nem pujant cara a la cresta, fins a un coll i passarem a la part d'ombria de la serra fins a l'altura del cim que pujarem cap a ell i abans d'arribar passarem per la Cueva y fuente del Fardacho.
---
Vamos subiendo en direcció a la cresta hasta un collado i pasamos a la cara de la umbría que seguimos hasta la altura del pico y subiremos hacia él, antes de llegar pasaremos por la Cueva y fuente del Fardacho.


Per a baixar decidim fer-ho per la pista de terra, en el primer creuament de pistes agafem l'opció de la dreta (cap a Dos aguas) i immediatament ens desviem per un sender marcat amb dos fites a mà esquerre, que baixarà a un barranc i després el remontarà, seguim per un altra pista (la mateixa que haviem creuat per a arribar a la torre d'alta tensió) i estarem atents per a tornar per la "llomà del romer" en el punt on abans haviem creuat la pista, i pel mateix lloc baixem al poble.
He de destacar que la muntanya ens ha fet tindre noves amistats muntanyeres i gràcies a les agradables conversacions que tinguerem ens vam despistar del camí un parell de voltes.
---
Para bajar decidimos hacerlo por la pista de tierra, en el primer cruze de pistas cogemos la opción de la derecha (hacia Dos aguas) e inmediatamente nos desviamos por un sendero a la izquierda, marcado con dos hitos que baja por un barrando para después remontarlo y seguir por otra pista (la misma que habíamos cruzado para llegar a la torre de alta tensión) i estaremos atentos para volver por la "loma del romero" en el punto donde habíamos cruzado la pista i por el mismo sitio bajamos al pueblo.
Tengo que destacar que esta vez la montaña ha hecho que hagamos nuevas amistades montañeras i grácias a las agradables conversaciones que tuvimos nos despistamos del camino un par de veces.



4 comentaris:

Abi E. ha dit...

Hola Daniel, que hay que estar al tanto con las cosas, mira que dejarte la memoria de la cámara, jajajajajaja.

Bueno para ser de movil las fotos no estan mal y se complementan muy bien con la completa explicación que haces del recorrido.

Una abraçada
el lio de Abi

Creuant Muntanyes ha dit...

Jejeje, seguro que a la próxima no se me olvida.
Muchas gracias!!

BIDARI ha dit...

esa plataforma del caroig en los primeros segundos del video!!!!

excelente circular, que raro se me hacer verlo sin nieve

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Bidari, muchas gracias.
Las vistas eran impresionantes i quedaba un poco de nieve (pero muy poco) en la vertiente norte.