dissabte, 7 d’agost de 2010

GR-11 Parzán-Viadós

Un any més, he anat a fer un tros de la GR-11, aquesta vegada de Parzán fins a l'Estany de Sant Maurici...
Aprofitant que Pep, un amic d'Albalat va a fer tresmils pel pirineu, em porta des d'Alzira fins a Ainsa on agafe un autobús que em porta a Bielsa, durant el trajecte coneca una parella de Barcelona (Jose i Elena) que també van a fer un tram de la GR-11. Una volta estic a Bielsa pegue un mos i camine duran 1:45 fins a Parzán per la PR-HU 189 i em quede a dormir en l'Hostal La Fuen on tinc una bona conversa muntanyenca amb dos alacantins que están fent una circular de varios dies.
---
Un año más, he hecho otro trozo de la GR-11, esta vez desde Parzán hasta l'Estany de Sant Maurici...
Aprovecho que Pep, un amigo de Albalat va a Pirineos a hacer tresmiles, me lleva desde Alzira hasta Ainsa donde cojo un autobús que me lleva a Bielsa, durante el trayecto conozco a una pareja de Barcelona (Jose y Elena) que también van ha hacer un tramo de la GR-11. Una vez en Bielsa cómo algo i camino durante 1:45 hasta Parzán por la PR-HU 189 i me quedo a dormir en el Hostal La Fuen donde tengo una buena conversación montañera con dos alicantinos que estan haciendo una circular de varios dias.


PARZÁN-VIADÓS 1-08-2010

Distancia : 25,47 kilómetros
Altitud min: 1.182 metros, max: 2.473 metros
Desnivell acum. pujant: 1.868 metros, baixant: 1.419 metros
Temps: 6 hores 40 minuts



Central hidroelèctrica d'Ordizeto

Comence a caminar per la carretera en direcció França fins que em desvie al cap d'1 Km i mig en direcció a Ordizeto, primer pujant per pista forestal fins a la central hidroelèctrica d'Ordizeto on comença la senda que puja a la Collata de Chistau, des d'ací ix un camí a la dreta que du a l'Ibón d'Ordizeto on faig una parada per a menjar i banyar-me els peus.
---
Empiezo a caminar por la carretera hacia Francia hasta que al Km y medio llego a un desvío en dirección Ordizeto, primero subiendo por pista forestal hasta la central hidroeléctrica de Ordizeto, donde empieza la senda que sube a la Collata de Chistau, desde aqui sale un camino a la derecha que lleva al Ibón de Ordizeto, donde hago una parada para comer y mojarme los pies.


Ibón d'Ordizeto

En acabant continue baixant per la Bal de Chistau on trobe un refugi lliure que pareix estar en bones condicions i després descendint la vall per senda i més avant per pista arribe a la zona d'acampada lliure de Es Plans, passe per un xicotet camping i pujant per una senda arribe al Refugi de Viadós, on hi han unes magnífiques vistes del Posets, i amb un bon ambient muntanyenc sope amb la companyía de Jose i Elena (la parella de Barcelona).
Continuarà...
---
Después continuo bajando por la Bal de Chistau donde veo un refugio libre que parece tener buena pinta i luego descendiendo el valle por senda i más tarde por pista, llego a la zona de acampada libre de Es Plans donde luego encuentro un pequeño camping, desde aquí subiendo por una senda llego al Refugio de Viadós donde hay unas magníficas vistas del Posets y con buen ambiente montañero ceno con la compañía de Jose y Elena (la pareja de Barcelona).
Continuará...


Desde la Collata de Chistau


Bal de Chistau


Vista del Posets desde Viadós


Refugi de Viadós




Més informació:
(Vaig fer ús d'aquesta guia)


GR11: SENDA PIRENAICA: DE MAR A MAR (INCLUYE MAPAS 1:40000)





6 comentaris:

trotasendas ha dit...

Fiiu pedazo de ruta Dani ,as tardado en publicar pero desde luego que as vuelto a lo grande. Una ruta espectacular como muestran estas fotos tan fantásticas que compartes con nosotros espero que no tardes tanto en volver a deleitarnos
Saludos

Creuant Muntanyes ha dit...

Gracias Trotasendas, pronto volveré a publicar más etapas de la GR-11.
Saludos!

Juan J. Carrasco Lozano ha dit...

Había oído hablar del GR-11 y ahora que puedo leer tu experiencia de ella me parece extraordinaria. Buen relato y mejores fotografías que nos muestras. ¡EXCELENTE!
Nos dejas con ganas y a la espera de nuevas etapas.
Saludos senderistas.

Abi E. ha dit...

Hola Daniel, buen recorrido el del GR-11 y ese tramo precisamente es uno de los mas espectáculares.

Me quedo esperando el resto de las etapas que publicarás.

Un fuerte abrazo
el lio de Abi

Joan González ha dit...

HOLA

VAIG ESTAR AL IBON D'ORDICETO

UNA PASADA

SALUT
JOAN

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Juan, verdaderamente creo que la GR-11 es la GR por excelencia.

Hola Abi, estos tramos han sido expectaculares, seguiré publicando más etapas.

Joan, em vaig quedar mirant-lo quasi mitja hora (mentre esmorçava).

Gràcies pels vostres comentaris!