dimarts, 1 de març del 2011

PR-TF 6.3 Almáciga - Chamorga

Per a fer aquesta ruta agafem la guagua 246 a l'Estació de guagues de Santa Cruz de Tenerife, baixem en la parada d'Almáciga, concretament a la carretera abans del desviament que puja al poble i ens posem a caminar en direcció est. En res estem a Benijo, bon lloc amb bones vistes per a menjar en un bar/restarurant que alli es troba vora la carretera.
---
Para hacer esta ruta subimos a la guagua 246 en la Estación de guaguas de Santa Cruz de Tenerife, bajamos en la parada de Almáciga, justo en la carretera antes de del desvío que sube al pueblo y nos ponemos a caminar en dirección este. Al poco tiempo ya estamos en Benijo, buen sitio con buenas vistas para comer en un bar/restaurante que allí se encuentra al lado de la carretera.


Vista cap a Oest, al fons Taganana

Tota la zona està dins d'un espai protegit, La Reserva Natural Integral de los Roques de Anaga
---
Toda la zona està protegida, conocida como La Reserva Natural Integral de los Roques de Anaga

Vista cap a l'est.  Roques de Anaga

Per carretera i després per carretereta asfaltada, en poc de temps arrivem a El Draguillo, una aldea bonica on es respira molta pau.
---
Por carretera y luego por una carretera más pequeña pero asfaltada, llegamos en poco tiempo a El Draguillo, una bonita aldea donde se respira mucha paz.


El Draguillo
Continuem caminant pels arrugats braços i barrancs que desafien imponentment a les ferotges oles del mar, anem arrimant-nos a Las Palmas, una altra aldea quasi despoblada on l'unica forma d'arribar es per senda, un lloc on la màgia es pot sentir com l'aire o el sol.
---
Continuamos caminando por las arrugadas laderas y barrancos que desafían de manera imponente a las feroces olas del mar, estamos acercándonos a Las Palmas, otra aldea casi deshabitada donde la única manera de llegar es por senda, un lugar donde la mágia se puede sentir como el aire o el sol.

Arribant a Las Palmas. A l'esquerre els Roques de Anaga (Roque de Dentro o de Tierra y Roque de Fuera)

A la ruta ens trobàrem amb varios dragos, aquesta espècie vegetal que no deixa indiferent a ningú es considerada el símbol natural de l'illa de Tenerife.
---
 En la ruta nos vamos encontrando con varios dragos, esta espécie vegetal que no deja indiferente a nadie y que está considerada símbolo natural de la isla de Tenerife.

Drago a Las Palmas
Només eixir de Las Palmas trobem en primera plana, el majestuós Roque de dentro o de Tierra, resistint a l'erosió.
---
Al salir de Las Palmas nos encontramos delante del majestuoso Roque de dentro o de Tierra, resistiendo a la erosión.

Roque de dentro o de Tierra

Ara continuém en direcció est a Casas Blancas, pero no arribem, ja es veu des de dalt, al Faro de Anaga on també es veu el Roque Bermejo, i es ací, un poc abans del far on la senda gira bruscament a sudoest cap a la part alta de la muntanya buscant Chamorga.
---
Ahora continuámos en dirección este, hacia Casas Blancas, pero no llegamos, ya se ve desde aquí arriba en el Faro de Anaga donde también vemos el Roque Bermejo, y es aqui, un poco antes del faro donde la senda gira bruscamente a sudoeste, hacia la parte alta de la montaña buscando Chamorga. 

Faro de Anaga i a la seua dreta, Roque Bermejo.

Arribem a Chamorga, d'on agafem una guagua que ens porta a Santa Cruz de Tenerife. Aneu amb compte amb els horaris de les guagües, que es podeu quedar penjats.
---
Llegamos a Chamorga, donde subimos a una gugua que nos lleva a Santa Cruz de Tenerife. Tened en cuenta los horarios de las guaguas, que os podéis quedar tirados.

Chamorga

9 comentaris:

Daniel Alcalá Almela ha dit...

Hola Dani,quant de temps!!!!

Una ruta realment espectacular,eixe contrast de alta muntanya i mar es una cosa que sempre m'ha fascinat.
Veig que vas traure profit del teu viatge a les illes canaries,gracies per mostrar-nou.

Salutacions.

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Dani! Gràcies, i si arribe a estar més temps... més que haguera patejat, per cert, he de tornar. Salutacions

trotasendas ha dit...

Guauuu que paisajes mas bonitos menuda ruta que hicisteis por la isla.
Entre tu y Fernando J Feliu me estáis dando unas ganas enormes de cruzar el charco jejejeje
Saludos

Abilio Estefanía ha dit...

Hola Daniel, desde luego me ha encantado esta ruta que muestras, las costas son espectaculares, por los cortados y rocas que tiene.
He disfrutado yendo de vuestra mano.

Un abrazo

Creuant Muntanyes ha dit...

Hola Trotasendas!
Ciertamente es otro mundo, del que yo me he quedado prendado, no me lo esperaba, vale mucho la pena. Saludos.

Hola Abi! Jejeje muchas gracias, pero seguro que si te hubieses venido con nosotros, la ruta habría sido más interesante. Un abraç!

Fernando J. Feliu ha dit...

¡Hola Daniel!
Crec que has fet una ruta fantástica. La zona de Anaga és meravellosa. Fa cinc ans que vaig recorrer part d´aquesta ruta, des de Chamorga per el PR que passa prop del roque que ens ensenyes y després baixant fins al far per a pujar per l´altra senda. Impressionant paisatje entre la mar i la muntanya. Crec que et queden molts llocs de l´illa per disfrutar. Si passes pel meu Blog, Trobarás algunes rutes de Tenerife al índex de Senderisme.

Salutacions

ALEX ha dit...

Que maravilla Dani,yo tambien me quede con la boca abierta cuando fui para allá, de verdad que no me lo esperaba y como bien dices, es otro mundo.

Saludos

Recorré Argentina ha dit...

Preciosas las imágenes!

PEDROHUELVA ha dit...

magnifico color, tarde llegue, pero gracias.